خطرناک ترین آبشارهای جهان

يکشنبه 23 تير 1398
10:26
admin

صدای آبی که به سنگ ها برخورد می کند، خنکای آب روی صورتتان و نسیمی که می گذرد، چیزهایی است که با شنیدن نام آبشار به ذهنمان خطور می کند. با این حال آبشارها همیشه هم انقدر مهربان نیستند و گاهی چهره ای خشن به خود می گیرند و شاید بعضی مواقع هم بسیار خوفناک باشند. ما در این متن از الی گشت، چند مورد از خطرناک ترین آبشارهای جهان را برای شما آورده ایم؛ با اینکه به آن ها لقب خطرناک داده شده، اما بسیار زیبا و حیرت انگیز هستند. پس با ما همراه باشید تا با هم خطرناک ترین آبشارهای جهان را مرور کنیم.



خطرناک ترین آبشارهای جهان

۹- آبشار جاگ | Jog Falls

مطالب مرتبط:

اینجا، آبشار نیاگارای ایران است!


آبشار مرگباری که به جای آب، آتش دارد! + تصویر

آبشار جاگ بزرگترین آبشار هند است که در کنار ساگارا، کارناتاکا واقع شده و یکی از جاذبه های توریستی هندوستان و البته یکی از خطرناک ترین آبشارهای جهان است. قبل از فصل بارانی این آبشار تقریبا غیر قابل تشخیص است، زیرا تنها باریکه‌ی آبی از آن جریان دارد؛ اما در طول فصل موسمی و بارانی، این آبشار به قدری زیبا و پر می شود که حتی از آبشار کائتور نیز از لحاظ ارتفاع و حجم بیشتر می شود.


آبشار جاگ | Jog Falls

۸- آبشار هئوانگ گوژو | Huangguoshu

این آبشار که معنی تحت الفظی آن آبشارهای درختی با میوه زرد است، یکی از بزرگترین آبشارهای چین و شرق آسیاست که جزو خطرناک ترین آبشارهای جهان نیز به شمار می رود. ارتفاع آن ۷۷٫۸ متر و عرض آن ۱۰۱ متر می باشد و آبشار اصلی آن ۶۷ متر ارتفاع و ۸۳٫۳ متر عرض دارد. نکته جالب توجه این است که منظره آبشار هئوانگ گوژو با توجه به موقعیت که ایستاده اید بسیار متفاوت است و حس و حالی جالب را به شما می دهد.


آبشار هئوانگ گوژو | Huangguoshu

۷- گولفوس | Gullfoss

گولفوس آبشاری واقع در کانون رودخانه Hvita در جنوب غربی ایسلند و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در کشور است. رودخانه وسیع Hvita به جنوب می رسد. حدود یک کیلومتر بالاتر از آبشار، به شدت به سمت راست چرخیده و به سمت پله ای سه مرحله ای می رود و سپس به طور ناگهانی در دو مرحله (۱۱ متر و ۲۱ متر) در یک شکاف ۳۲ متری عمیق فرو می رود. این شکاف، حدود ۲۰ متر عرض و ۲٫۵ کیلومتر طول دارد که عمود بر جریان رودخانه گسترش پیدا می کند. متوسط مقدار آب در حال گذر از این آبشار ۱۴۰ متر در ثانیه در تابستان و ۸۰ متر در ثانیه در زمستان است. بالاترین سیلابی که در این مورد از خطرناک ترین آبشارهای جهان رخ داد، ۲۰۰۰ متر بر ثانیه بود.


گولفوس | Gullfoss

۶- آبشارهای دتیان | Detian Falls

این آبشارها در مرز بین چین و ویتنام واقع شده اند و در واقع چهارمین آبشار مرزی دنیا بعد از نیاگارا، ویکتوریا و ایگواسو هستند. این آبشارها به دلیل اختلافاتی بین دو کشور سر اینکه این آبشار متعلق به کدام است، به تازگی روی بازدیدکنندگان باز شده اند.


آبشارهای دتیان | Detian Falls

۵- آبشارهای بلو نیل | Blue Nile Falls

این آبشار در رودخانه نیل آبی یا همان بلو نیل در اتیوپی واقع شده اند و در زبان محلی با تیس آبای به معنی دود عظیم صدا زده می شوند. آبشارهای بلونیل در بخش بالایی رودخانه در فاصله ۳۰ کیلومتری دریاچه تانا قرار گرفته اند. این مورد از خطرناک ترین آبشارهای جهان چنان عظیم هستند که شدت آن ها به راحتی شما را منحرف خواهد کرد.


آبشارهای بلو نیل | Blue Nile Falls

۴- آبشار انجل | Angel Falls

اگر برای شما تنها ارتفاع مهم است، پس باید بدانید که انجل بزرگترین آبشار دنیاست که ارتفاع آن حدودا ۹۷۹ متر می باشد. با اینکه این آبشار در ونزوئلا واقع شده اما نام آن از جیمی انجل آمریکایی، اولین خلبانی که در سال ۱۹۳۳ به طور اتفاقی بالای این آبشار پرواز کرد، گرفته شده است. قبل از این اتفاق، آبشار انجل برای مردم خارج از ونزوئلا چندان شناخته شده نبود. همانطور که می توانید حدس بزنید، این آبشار یکی از خطرناک ترین آبشارهای جهان به خاطر ارتفاع بلند آن است. مسیر دسترسی به این آبشار کمی سخت است زیرا انجل در یک جنگل بکر و دور افتاده واقع شده است.


آبشار انجل | Angel Falls

۳- آبشار نیاگارا | Niagara Falls

احتمالا معروف ترین آبشار دنیا، نیاگارا می باشد که مجموعه ای سه آبشار است که مرز بین المللی بین استان کانادایی اوناتریو و ایالت نیویورک آمریکا را در بر می گیرد. آنها انتهای جنوبی نواحی نیاگارا را تشکیل می دهند. از بزرگترین تا کوچکترین این سه آبشار عبارتند از آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس. نعل اسب در بخش کانادایی و آبشار آمریکایی در آمریکا واقع شده که با جزیره گوت جدا شده است. آبشار کوچکتر به نام نقاب عروس نیز در بخش آمریکایی واقع شده که با آبشارهای دگر توسط جزیره لونا جدا گشته است. خط مرزی بین المللی در ابتدا توسط آبشار نعل اسب در سال ۱۸۱۹ کشیده شد، اما سر این مرز به علت فرسایش طبیعی و ساخت و ساز به مدت طولانی اختلافاتی داشته است.


آبشار نیاگارا | Niagara Falls

۲- آبشار ویکتوریا | Victoria Falls

آبشار ویکتوریا (نام محلی: موسی اوا تونیا به معنی دودی که می غرد) در مرز بین زیمباوه و زامبیا واقع شده است. آبشار ویکتوریا اغلب به عنوان بزرگترین آبشار در جهان نامیده می شود، هرچند که نه مرتفع ترین و نه عریض ترین است. عرض آن ۱٫۷ کیلومتر و ارتفاع ۱۰۸ متری دارد که تقریبا دو برابر ارتفاع نیاگارا در آمریکای شمالی است. اگر ارتفاع و عرض را با هم در نظر بگیریم، آبشار ویکتوریا تنها با آبشار ایگواسو آمریکای جنوبی رقابت می کند.


آبشار ویکتوریا | Victoria Falls

۱- آبشار ایگواسو | Iguazu Falls

یکی دیگر از خطرناک ترین آبشارهای جهان آبشار ایگواسو است. این آبشار را می توان یکی از شگفتی های جهان دانست که در مرز بین برزیل و آرژانتین وجود دارد. مجموعه سیستم آبی اینجا از ۲۷۵ آبشار تشکیل شده که در سراسر رودخانه ایگواسو قرار گرفته اند. بیشتر این آبشارها حدودا ۶۴ متر ارتفاع دارند و حیرت انگیزترین آن ها گلوی شیطان است که به شکل U دیده می شود. این آبشار ۸۲ متر ارتفاع، ۱۵۰ متر عرض و ۷۰۰ متر طول دارد که در نوع خود بسیار جذاب و دیدنی است.

منبع:eligasht


[ بازدید : 137 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به hhtt است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]